Pretože na dodávke ÚK a TÚV sa podieľa aj vnútorný rozvod objektu, je dôležité poznať aj vnútorné rozvody svojho správcu, resp. majiteľa objektu (prípadne zmluvného partnera našej spoločnosti), lebo stav ÚK a TÚV v mieste odberu nemusí byť identický so stavom na obchodnom mieste (päta domu). Z tohto dôvodu je nutné najprv volať správcu daného objektu, ktorý preverí vnútorné rozvody a až potom kontaktovať dispečing našej spoločnosti. Predídeme tým zdĺhavému riešeniu reklamácie dodávky ÚK a TÚV.
Postup pri nedostatočnej kvalite dodávaného tepla a TÚV
Odberateľ alebo ním poverená osoba uplatní reklamáciu dodávky tepla na ÚK a TÚV písomnou formou bez zbytočného odkladu.
Pre urýchlené riešenie veci, odberateľ reklamáciu oznámi bez zbytočného odkladu aj telefonicky na dispečing našej spoločnosti.
Hlásenie nedostatku musí obsahovať ulicu, č. domu, vchod a poschodie, v ktorom sa nedostatok vyskytuje s uvedením popisu a rozsahu (celý dom, vchod, stúpačka, vykurovacie teleso)
Odberateľ k reklamácii prikladá meranie parametrov dodávky na odbernom mieste (OM) najmenej počas 3 dní:
Pri reklamácií na dodávku ÚK:
- teplota v miestnostiach podľa sťažovateľa
meraná - nemeraná - dátum a čas prešetrovania reklamácie
- teplota meraná v °C u konečného spotrebiteľa (uviesť typ teplomera)
- v ktorých miestnostiach bolo meranie uskutočnené
- záver z prešetrovania s uvedeným výsledkov z merania teplôt
Pri reklamácií na dodávku TÚV – teplota:
- dátum a čas podania reklamácie
- teplota TÚV nameraná na výtoku v °C u konečného spotrebiteľa (uviesť typ teplomera)
- teplota TÚV nameraná na hranici dodávky (podľa prílohy č. 4)
Pri reklamácii na dodávku TÚV - znečistenie:
- dátum a čas podania reklamácie
- odberateľ vykoná odber vzorky vody na hranici OM za spoluúčasti dodávateľa
- vzorku označí dátumom, časom a miestom odberu (adresa)
Naša spoločnosť reklamáciu prešetrí a výsledok šetrenia oznámi odberateľovi do 30 dní odo dňa doručenia reklamácie. K výsledku šetrenia danej reklamácie prikladáme meranie parametrov dodávky na OM.
Reklamácia dodávky ÚK a TÚV nebude uznaná, ak sa vzťahuje na nedostatky zapríčinené nesprávnym hydraulickým vyregulovaním rozvodov tepla a TÚV v objekte odberateľa ( t.j. za „hranicou odberného miesta “ uvedenou v prílohe č. 4 zmluvy)
Dodávateľ (naša spoločnosť) musí odstrániť nedostatok na svojich rozvodoch. Ak je nedostatok na zariadení odberateľa, na základe písomnej objednávky môže dodávateľ vykonať opravu na zariadení odberateľa (odberateľ umožní prístup k rozvodom tepla v objekte, poskytne údaje o vyregulovaní rozvodov ÚK a TÚV v objekte, informácie o opravách vykonaných pred vyskytnutím sa nedostatku a pod.)